Träningsschema v.21

Nästa veckas träningsschema är nerskrivet, och för att jag inte ska tappa bort pappren eller så skriver jag även ner det här. 4 veckor (på måndag) kvar till sommarlovet - och då ska jag väga strax under 50. Och nej, absolut inte genom att svälta mig själv! Regelbunden träning, äta frukost, lunch och kvällsmat och typ en fruktsallad på lördagskvällarna (skippar godiset numera, efter mitt illamående idag).

Måndag: - Powerwalk i (ca) 30 minuter innan frukost
                 - Styrketräning i (ca) 30 minuter + stretchning
                 - Kvällspromenad i (ca) 30 minuter vid 19-tiden

Tisdag: - Powerwalk i (ca) 30 minuter innan frukost
               - Promenera 5 varv runt Slingan (ca 800 m/varv) på håltimmen
               - Idrott i skolan
               - Kvällspromenad i (ca) 30 minuter vid 19-tiden

Onsdag: - Powerwalk i (ca) 30 mintuer innan frukost
                 - Promenera 5 varv runt Slingan (ca 800 m/varv) på håltimmen
                 - Stryketräning i (ca) 30 minuter + stretchining
                 - Kvällspromenad i (ca) 30 minuter vid 19-tiden

Torsdag: - Powerwalk i (ca) 30 minuter innan frukost
                  - Promenera minst 5 varv runt Slingan (ca 800 m/varv) efter skolan
                  - Ta en omväg hem från tåget på kvällen

Fredag: - Powerwalk i (ca) 30 minuter innan frukost
               - Idrott i skolan
               - Stryekträning i (ca) 30 minuter + stretchning
               - Extra lång kvällspromenad vid 19-tiden (ca 45 minuter)

Lördag: - Powerwalk i (ca) 30 minuter innan frukost
               - En långpromenad på lite mer än 1 mil
               - Kvällspromenad vid 19-tiden

Söndag: - Morgongympa
                - Ett långt stretchnings-pass morgon & kväll
                - Kvällspromenad vid 19-tiden

Det här borde väl göra underverk på min kropp, right? :D Personer som peppar mig är H (som jag gör viktminskning-inför-beachen med) och några kändisar - Eva Longoria, Jessica Alba, och i ärlighetens namn, ingen mindre än vår bloggdrottning Kenza! :)

567517-14
Skogspromenader kommer det bli många av - det är nice! :D

Vad tycker ni om mitt träningsschema då? ;D

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaa det var verkligen ett TRÄNINGS schema! :P kommer du orka allt det där? men annars var det ju super bra och utförligt gjort :)

2008-05-17 @ 21:34:25
URL: http://modebylisa.blogg.se
Postat av: LIFE BY Marielle

oj det var mycket =) hoppas det går bra!

2008-05-17 @ 21:35:05
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: dumb_blonde

Ojojoj, det var värst vad fit du ska bli! Lär gå undan om du håller det tempot! Lycka till inför beach 2008!

2008-05-17 @ 21:36:38
URL: http://thedumbblonde.blogg.se
Postat av: matilda

rekommenderar att inte gå ner i vikt om det inte behövs pga sjukdom !

2008-05-17 @ 22:11:27
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se
Postat av: Rose-Marie

Du behöver absolut inte gå neri vikt. Men det är bra att Du tränar. Ät bra och myuttigt det är viktigt. kram Mimmi

2008-05-18 @ 09:49:30
Postat av: PATRICIA

Rose-Marie: Hihi, jag och Hanna tränar ju massor nu typ :) Äta nyttigt är jätteviktigt! Kram, hälsa morfar!

2008-05-18 @ 10:05:47
URL: http://PATRICIIAA.blogg.se
Postat av: Sofia

jättebra träningsschema!
Jag hade oxå träningsschema förut men jag fortsatte helt enkelt inte:p
men jag är ute och springer ibland, det är jätte härligt:)

2008-05-18 @ 10:23:30
URL: http://soofija.blogg.se
Postat av: Hanna

Givetvis är det bra att träna men kom ihåg att vila oxå. Ta EN dag i veckan som du bara slappar eller bara tar en lättare promenad. Kroppen ska orka med all den träning som du utövar och behöver lite vila för att orka med en längre tid.



Kram

2008-05-19 @ 08:47:36
Postat av: Pauline

Oj! Om endå jag vore sådär aktiv! Shoppingrundor är min enda aktivitet typ :)

2008-05-19 @ 11:38:22
URL: http://fanciful.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Bra och effektivt träningsschema, fungerar det något nu då? =)



peace!

2008-05-19 @ 11:46:04
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker att du tar i lite i överkant, de dagar du styrketränar tycker jag gott att du kunde skippa kvällspromenaden! Äter du inte middag förresten? Varför inte?

2008-05-19 @ 12:55:26
URL: http://berlan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Får jag fråga hur lång du är eftersom att du ska gå ner så mycket? :)

2008-05-19 @ 21:01:07
URL: http://rebusan.blogg.se/
Postat av: Anonym

skippa kvällspromenaderna efter styrkepass, sen behöver du en vilodag också.. Stretcha inte innan passen! och helst en timma efter passen och inte direkt efter det blir bäst effekt och minst skaderisk.



om jag var du skulle jag skippa kvällspromeanden på onsdagen och bara ta det elugnt på torsdagen eller på lördagen så kroppen hinner vila. Det är då man bygger muskler när dom vilar.. + att om man gör ett schema så man går ut för hårt i början kommer man inte orka med det och ge upp, bättre om man bygger på det mer och mer istället, aja lycka till =)

2008-05-19 @ 22:49:58
Postat av: aron

det är mycket bra att träna men det krävs också att villa är lika viktig som att du tränar

2008-05-20 @ 07:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0